Greseli in cercetarea de piata

septembrie 23, 2010 8:05 am Publicat de

Desi se face inca nepermis de putina cercetare de piata in Romania, greselile sunt inca multe. Pentru ca cel mai bine se invata din greseli si pentru ca ideal este sa fie ale altora, incercam sa facem un inventar al celor mai paguboase greseli in cercetarea de marketing.

Obsesia exhaustivitatii. „Sa masuram tot”

Adesea clientii, din dorinta de obtine cat mai mult de la un proiect, pun accent pe cantitate.  Rezultatul este cel mai adesea intelegerea superficiala a unor aspecte fundamentale ale problemei de la care au plecat. In cel mai bun caz sfarsesc prin a afla cate putin din foarte multe lucruri. Nu poti lua decizii strategice cu date incomplete.

Chestionarele prea lungi ” Sa intrebam tot ce se poate”

Cu cat ai mai rar acces la un studiu de piata, cu atat mai mult vrei sa recuperezi din informatii sa cand ai ocazia. Chestionarele stufoase si plicticoase cresc rata de abandon a repondentilor si afecteaza grav calitatea si acuratetea rezultatelor. Este o greseala care-a afectat rezultatele unui important studiu sindicalizat de media din Romania.

Implicarea repondentilor in decizii strategice

Cercetarea nu tine loc de strategie de marketing. Cercetarea de piata bine facuta este un instrument excelent pentru a rezolva probleme si a lua decizii de business. Cel mai adesea un client nu va avea habar sa-ti rezolve o problema. Poti sa ajungi insa  sa afi ce si-ar dori de fapt  daca-i oferi optiuni sau alternative.

Decizile strategice trebuie sa le ia specialistii si nu trebuie expediate catre repondenti. O concesie facuta cu pretextul „hai sa vedem ce spun si ei” intr-un proiect, a generat situatii in care opiniile subiectilor dintr-o cercetare calitativa au fost utilizate pe post de expertiza in branding.

Vom reveni cu alte situatii si exemple.

Etichete: , ,

Categorisit în: ,

Acest articol a fost scris de oana