Apple sau lectia despre marketing
iunie 14, 2013 9:54 amApple si-a lansat cateva produse noi saptamana aceasta insa a impresionat mai mult prin lectia de marketing din spatele acestora. Demonstratia e concentrata intr-un minut in filmul „Designed by Apple” , Intention . Compania imparte generos dar cu modestie lectia sa despre succes. Apple stie CLAR de ce face business si asta simplifica tare lucrurile. Lectia 3 in 1 de la Apple se refera la misiune, strategie si, nu in ultimul rand,la branding.
1. Lectia despre misiune
Misiunea conteaza si ghideaza totul: strategia, brandingul, activitate de zi cu zi. Misiunea Apple nu e o vorba goala, un blabla corporatist. E o promisiune luata in serios si ca urmare ghideaza organizatia, inspira angajati si entuziasmeaza clienti. Intr-o lume in care conteaza tot mai mult implicarea , e vital sa ai un tel comun, sa impartasesti aceleasi valori.
2. Lectia despre strategie
Strategia este o alegere. Cand te-ai decis incotro o iei, totul se clarifica: de ce lansezi un produs sau o facilitate anume, de ce te adresezi unui anumit segment si nu altuia.
3. Lectia depre branding
Brandingul bine facut pune in miscare toate resursele dintr-o organizatie. Este un instrument de marketing, de comunicare dar si de resurse umane. Face misiunea organizatiei mai vizibila, mai concreta, mai palpabila pentru toate tipurile de public: clienti sau angajati.
Vorbim zilnic de marketing dar suntem inca prea obsedati de produse in detrimentul celor pentru care le creeam. Suntem adesea prea ocupati sa facem lucruri, pentru a ne lua ragaz sa reflectam cum si de ce. Un minut de film facut de Apple pe an poate fi echivalentul unui mar pe zi pentru sanatatea unei organizatii.
Categorisit în: Marketing pentru toti, Publicitate pentru marketing, Studii de caz. Exemple
Acest articol a fost scris de oana