Apple sau lectia despre marketing

iunie 14, 2013 9:54 am Publicat de

Apple si-a lansat cateva produse noi saptamana aceasta insa a impresionat mai mult prin lectia de marketing din spatele acestora. Demonstratia  e concentrata intr-un minut  in filmul „Designed by Apple” , Intention . Compania  imparte   generos dar cu modestie  lectia sa despre succes.  Apple stie  CLAR de ce face business  si asta simplifica tare lucrurile. Lectia 3 in 1 de la Apple se refera la misiune, strategie si, nu in ultimul rand,la  branding.

1. Lectia despre misiune

Misiunea conteaza  si ghideaza totul: strategia, brandingul,  activitate de zi cu zi.  Misiunea Apple nu e o vorba goala, un blabla corporatist. E o promisiune luata in serios si  ca urmare ghideaza organizatia, inspira angajati si entuziasmeaza clienti. Intr-o lume  in care conteaza tot mai mult implicarea , e vital sa ai un tel comun, sa impartasesti aceleasi valori.

2. Lectia despre strategie

Strategia este o  alegere. Cand te-ai decis incotro o iei,  totul se clarifica:  de ce lansezi un produs sau o facilitate anume,  de ce te adresezi unui anumit segment  si nu altuia.

3. Lectia depre branding

Brandingul  bine facut  pune in miscare toate  resursele dintr-o organizatie. Este un instrument de marketing, de comunicare dar si de resurse umane.  Face misiunea organizatiei mai vizibila, mai concreta, mai palpabila pentru toate tipurile de public: clienti sau angajati.

Vorbim zilnic de marketing dar suntem inca  prea obsedati de produse in detrimentul celor pentru care le creeam.  Suntem adesea prea ocupati  sa facem  lucruri, pentru a ne lua ragaz sa reflectam cum si de ce.  Un minut de film facut de  Apple pe an  poate fi echivalentul unui mar pe zi pentru sanatatea unei organizatii.

Categorisit în: , ,

Acest articol a fost scris de oana