Anorexie pe post de terapie

ianuarie 26, 2012 9:07 pm Publicat de

Dificultatile  Kodak pe care le-am abordat recent, ridica mai multe discutii referitor la problemele strategice cheie cu care se confrunta multe companii astazi. Diagnosticul se aplica multor companii romanesti – industria media este doar un exemplu care-mi vine comod la indemana.  Medicatia aleasa duce cel mai adesea companiile in anorexie , facandu-le mai degraba slabe decat sanatoase.  Prin restructurarea si restrangerea activitatii se cauta sa se corecteze – de obicei cu intarziere – greselile trecutului insa asta nu are nici o legatura cu crearea vitorului.

Marea majoritate a managerilor aleg restrangerea de costuri, taierea, restructurarea,  varianta managementului numitorului, in termenii lui Hamel&Prahald.  O solutie  de contabil la problema productivitatii activelor. Presati de randamentul investitiilor, managerii actioneaza asupra elementului care poate genera cea mai rapida si mai sigura imbunatatire: numitorul.

Varianta managementului numaratorului  presupune iesirea din rutina si solutiile comode si o regenerare de strategie, care necesita adesea  sange proaspat, oameni, abordari si scheme noi, un nou ADN corporatist.  Pur si simplu nu ajunge sa slabesti, trebuie sa fii in stare s-o iei de la capat, altfel.  Pentru a creste numaratorul, compania trebuie sa poata anticipa trendurile si tendintele viitorului ,   sa descopere noi cai  de  a concura  si modalitati radical diferite de furnizare a beneficiilor catre clienti.  O regenerare profunda a strategiei, o reconfigurare a arhitecturii companiei,  crearea de competente noi. Cam ceea ce a facut Apple, care s-a reinventat permanent ca sa creasca, nu sa slabeasca.

Etichete: , , , , ,

Categorisit în: ,

Acest articol a fost scris de oana