More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Vorbe si fapte

Nu ajunge sa fii storyteller. Trebuie sa fii storydoer.

Si la inceput era cuvantul… Noua tehnologie si media sociala poate  sa ne paralizeze  insa  cu prea multe cuvinte.  Totul pleaca de la vorbe.  Marile branduri stiu sa spuna in mod memorabil povesti.  Raman insa in arena  cele  care sunt in stare  isi si  traiasca povestile. Mai ales atunci cand social media  deschide usa, ireversibil in egala masura, atat evanghelistilor cat si protestatarilor.

Psihologii vin cu dovezi ca social media vine la pachet nu doar cu avantaje ci si cu o multime de facturi perturbatori care ne afecteaza capacitatea si viteza de a lua decizii. Francesca Gino explica in cartea Sidetracked cum prea multe alternative ne pot paraliza alegerile.

„‘Good companies are storytellers. Great companies are story-doers! „‘ – spune in ultima sa carte Ty Montague, oarescum iritat de discutiile la moda despre storytelling. Companiile care stiu sa isi puna in aplicare   povestea si obtin, statistic, rezultate mai bune: crestere, venituri mai mari, sentiment de brand pozitiv, eficienta mai mare a investitiilor in media. Cateva nume descoperite cu ocazia studiului sunt Target, Walt Disney, Starbucks, American Express, Apple, Jet Blue si  IBM.

Cum recunosti companiile  de  acest tip?  Ty Montague ne da sase indicii:

  1. Au o poveste.
  2. Povestea este despre o ambitie mai mare de a face lumea sau viata oamenilor mai  buna.
  3. Povestea este inteleasa si sustinuta de conducere, nu doar de echipa de marketing.
  4. Povestea este folosita pentru a genera rezultate cuantificabile in intreaga companie: produse noi, politici de HR, scheme de beneficii si recompense.
  5. Aceste actiuni sustin un intreg coerent.
  6. Clientii si partenerii sunt motivati sa se implice in poveste si o folosesc activ pentru a-si face cunoscute povestile lor.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)