More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Secrete de marketing de la un bucatar celebru

Multi marketeri n-ar accepta ca un bucatar poate să le dea lectii insa Jamie Oliver  ramane unul dintre cei mai spectaculosi marketeri ai zilelor noastre si  nu contenește sa uimeasca.  Jamie a dovedit ca stie să revolutioneze in egala masura si gatitul si comunicarea de marketing si se lasa cu putin efort dezbracat si de secretele  de marketing.

Brandul Jamie  Oliver s-a extins cu viteza din America pana in Asia pe un model de business solid care capitalizeaza cu success  o varietate de produse, de la  showuri  de  televiziune la paste, cutite sau seturi de bucatarie.  Sub  umbrela Jamie Oliver functioneaza restaurante, o fundatie dar si  un magazin online care vinde de toate, de la DVD-uri, carti si reviste  diverse modele de cuptoare.

Jamie a devenit deja subiectul unor carti de marketing.  Cartea lui Trevor Clawson aparuta  anul trecut  la Wiley mizeaza exclusiv pe “cele zece secrete de de marketing” ale unui  one man brand.

Misiune inseamna sa-ti propui sa  rezolvi cu adevarat o problema reala

Demersurile lui Jamie și ale echipei lui au avut intotdeauna o serioasa  componenta sociala. De la primele  campanii in care dadea o noua sansa somerilor si pana la provocarea aruncata autoritatilor britanice prin instaurarea propriului sau Minister al Alimentatiei, campaniile si acțiunile lui Jamie si a echipei lui au avut intotdeauna o misiune consecventa.  El pune pentru prima data zgomotos pe tapet ca problema reala si grava  faptul ca lumea nu mai gateste si ca asta poate avea consecinte dramatice. Ca urmare promoveaza programatic  gatitul ca o chestie cool care numai ca-ti permite sa traiesti sanatos dar te poate ajuta  chiar sa cheltuiesti mai putin.  Campaniie lui Jamie  democratizeaza rafinamentul gastronomic si-l fac accesibil tuturor.

Misiunea care inspira si mobilizeaza

Campaniile lui Jamie nu vand produse, ci cauze, povesti, un stil de viata: mancarea sanatoasa, savoarea bucatariei italiene, etica in productia si procesarea alimentelor. Totul consecvent misiunii de a ajuta cat mai multi oameni sa manance mai bine  si  sa duca o viata mai buna.

Cu o misiune care inspira si mobilizeaza, Jamie vinde profitabil o multime de produse facand in acelasi timp un autentic marketing social.  Misiunea  tine in priza  echipa  si colaboratorii dar in acelasi timp creeaza fani, adepti, promotori si evanghelisti.

Scandal bine pus la cale

Jamie si-a creat un brand asumandu-si rolul de scandalagiu profesionist,  reusind admirabil sa converteasca  in cele din urma  in sustinatori pe cei mai aprigi inamici. Controversele  i-au crescut intotdeauna ratingul. Campaniile  au mizat pe controversa in mod inteligent,  sustinand intodeauna cauze  cu miza etica si sociala greu de  contestat si care i – au asigurat din start un vast suport public si mediatic.

Scenariul David vs. Goliath

Strategia de baza a lui Jamie este sfidarea establishmentului. Un scenariu David versus Goliath pe care l-au folosit cu succes si Richard Branson sau Anita Roddik pentru Virgin si BodyShop.  Jamie a gestionat admirabil cel putin trei campanii care l-au făcut celebru: Jamie’s Food Revolution, Ministry of Food si School Dinners. Toate au mizat pe controversa si inedit insa  fiecare a combinat in egala masura  know-how-ul si talentul lui Jamie cu o cauza sociala. Atitudinea anti establishment  i-au consolidat  reputatia si au intarit valorile brandului.

Fapte, nu doar vorbe

Credibilitatea si succesul mondial al lui Jamie se bazeaza pe o misune asumata cu rezultate dovedite. In marketing  succesul poate incepe cu vorbe dar  se consolideaza numai cu fapte. Jamie nu doar predica o atitudine ci duce la bun sfarsit proiecte curajoase cu rezultate vizibile. Atitudinea si interventiile lui Jamie au generat schimbari vizibile, au scos din piata produse cu risc pentru sanatate, au creat locuri de munca si business. Jamie a socat din nou  scepticii crescand numarul angajatilor de la 600  la 5000  intr-o perioada macinata de criza.

In mai mica si restransa masura vedem cazuri similare in marketingul carpatin  unde preluam inca fara entuziasm dar cu multa  inocenta forme fara fond.  Emisiunea lui Radu Anton Roman de la Pro TV care devenise un autentic reper cultural si nu doar un show de divertisment  este din pacate doar o amintire. Vorba Parazitilor,  e  o tara-n care /nimic nu e ceea ce pare insa faptele nu vorbele te fac sa fii mare.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)