Publicitate pentru marketing

ianuarie 26, 2011 9:55 am Publicat de

Niciodata nu se repeta suficient de des ca publicitatea nu tine loc de strategie de marketing. Daca cea din urma exista, teapana si solida, publicitatea poat sa-si faca datoria si sa creasca vanzarile. Altfel, publicitarii, oricat de buni ar fi,  nu pot face minuni singuri. De asta, citez ca din clasici un publicitar pe care-l respect si inaugurez astfel o noua rubrica, Marketing Digest, pentru clientii nostri prea ocupati sa ramana la zi cu ce se mai vorbeste si se scrie.

Asadar, cum bine si la obiect spune Liviu David, publicitatea ta vinde, doar in anumite conditii:

Daca bugetul media permite o vizibilitate buna.

Daca il vede publicul-tinta, nu altcineva.

Daca produsul nu are multi concurenti hiper-mediatizati in categorie.

Daca produsul are o distributie buna. In timpul campaniei TV, nu dupa cateva luni.

Daca produsul (FMCG) e suficient de bun sa il cumperi si a doua oara.

Daca utilizatorii produsului concurentei nu sunt ingrozitor de loiali.

Daca produsul are promovare la punctul de vanzare (ajuta si mai tare daca celelalte n-au).

Daca mesajul strategic chiar e relevant pentru target.
Daca beneficiul e simplu si usor de retinut;

Daca produsul face ce spune reclama

Daca produsul are pretul potrivit

Daca spotul nu vrea doar notorietate.

Categorisit în: , , ,

Acest articol a fost scris de oana