More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Pretul corect

Stabilirea pretului potrivit este o decizie vitala pentru orice firma care vrea sa ramana profitabil in piata. Se inchid tot mai multe firme si afaceri iar dincolo de recesiune si deficitul  de planificare, una dintre cauzele cele mai frecvente este strategia de pret.

Am vazut recent un apartament frumos, cu un pret piperat care-ti permitea sa-ti ridici o frumoasa casa cu curte aproape de oras, intr-un ansamblu in care doar 10% dintre locuinte erau vandute. Am intrebat cum au ajuns la pretul respectiv. Pai am adaugat asta, cealalta, am declarat si la fisc valoarea asta si  platim deja taxe la suma declarata. A crescut intre timp  TVA-ul si trebuie sa facem si noi profit. Nu e deloc simplu sa faci planuri pe termen lung intr-o tara in care fiscalitatea se schimba odata cu guvernele. Nici sa mai vinzi spatii rezindentiale intr-un moment  de blocaj si cand conditiile de creditare nu s-au imbunatatit semnificativ.

De unde sa tai  cand ti-ai asumat niste costuri ca sa faci un pret atractiv? Totusi,  mai bine masori inainte  de cinci ori si tai o singura data. Problema pentru multe afaceri mici si mari este ca nu calculeaza si masoara suficient inainte.

Cei care vor un ghid complet de strategii de pret pentru ei sau oamenii lor de marketing, pot alege un curs specializat. Cei care vor pur si simplu o solutie pentru compania lor, pot alege un mic studiu de elasticitate a pretului,  de exemplu. Oricare ar fi solutia pe care o alegi , pretul corect este cat poate plati potentialul tau client, nu cat ai tu nevoie sa-ti acoperi costurile si sa faci profit. Daca vrei sa reusesti, ai grija sa incepi sa planifici  incepand de aici si nu invers.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)