More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Marketing pe mobil

marketing pe mobilCongresul  de mobile marketing organizat de The Marketer si Vodafone saptamana aceasta a avut toate ingredientele necesare pentru a-i face pe marketeri sa-si noteze evenimentul pe agenda anilor viitori: subiecte fierbinti,  speakeri bine alesi, cu subiecte bune de impartasit si lume cu care-ti doresti sa te (re)intalnesti si sa lucrezi la  noi proiecte.

Subiectele

Cel mai fierbinte  subiect a fost cat de repede telefonul va fi „the next big thing in advertising”, pentru ca de vreo zece ani incoace  , fiecare an este anuntat cu emfaza ca anul reclamei pe mobil.  Daca tehnologia e gata si consumatorii romani par foarte pregatiti sa accepte  acest tip de reclama iar  rezultatele inovatorilor curajosi in domeniu sunt incurajatoare , obstacolele sunt inca multe: rata de penetrare inca scazuta a terminalelor inteligente  in ciuda ratei de crestere  foarte accelerata, opt-in-ul obligatoriu pentru a ajunge la publicul tinta, putine cunostinte si resurse alocate inca din partea potentialilor advertiseri . In primul rand, clientii nu par inca destul de pregatiti sa incerce, desi tehnologia actuala are toate datele pentru a oferi feedback si informatii pe care , in afara internetului , nici un alt suport nu le poate oferi. In al doilea rand, dezvoltarea unor astfel de campanii presupune mult creier si multe resurse. Pentru ca motivatiile principale pentru care se foloseste internetul mobil sunt informarea si enertaintmentul, reclamele trebuie sa raspunda intelegint la una dintre acestea doua sau al ambele, ceea ce nu e deloc usor.

Speakerii si exemplele lor

Prezentarile si mai ales exemplele care intotdeauna dau substanta si utilitate unor astfel de evenimente, au fost suficient de spectaculoase pentru a entuziasma  audienta . Voi reveni si eu cu cateva campanii care mi-au placut.

Materialele

Din ce in ce mai des  accesate acum direct de pe mobil , retelele sociale au fost intoarse pe toate fetele in  revista „Onmedia”, publicatie a agentiei OMD, distribuita la eveniment si pe care o recomand . Materialul meu preferat pe care-l declar ” a must -read” este cel al lui Emil Budau, Division Manager la Fuse: ”  Retelele sociale au o singura problema. Apar, evolueaza ,  se maturizeaza si, probabil , vor disparea mai repede decat suntem noi in stare sa intelegem si sa le folosim  la potentialul lor maxim.”  Iar concluzia la care subscriu: „Retelele sociale sunt un spatiu din care e bine sa nu lipsesti,  iar daca tot esti acolo este vital sa o faci cu cap”.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)