More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Asiguratorii si marketingul digital

Intr-o lume in care peste  40% dintre locuitorii planetei sunt online marketing digital, marketerii par sa se situeze ori prea in avangarda, ori prea in urma mediei generale. Prezentam recent, riscurile miopiei pentru oamenii de marketing care sunt adesea in prima linie a inovatorilor  si a adoptiei de canale si tehnologii digitale. Un studiu recent al Ernst& Young realizat global in peste 100 de companii din domeniul asigurarilor, acum la cel de-al treilea val, scoate in evidenta rolul central pe care il ocupa digitalul in satisfacerea dorintelor clientilor dar si in exploatarea potentialului masiv de crestere pe care aceasta industrie o are inca.

Marketingul digital  genereaza modificari masive in asteptarile consumatorilor  la care si asiguratorii trebuie sa raspunda.  Aceasta implica adaptare si schimbari in companiile de asigurari: noi pozitii, roluri,  competente. Marketingul digital nu mai este deloc un element periferic in strategia companiei ci un element central care poate ajuta jucatorii din industrie sa raspunda provocarilor noilor canale si tehnologii  dar si sa profite de oportunitatile create de acestea.

Concluziile materialului publicat  in Romania arata ca avem mult de lucru:

  • Peste 79% dintre jucatorii din sectorul asigurarilor  spun invata despre online si nu si-au dezvoltat inca proceduri clare de lucru in ce priveste marketingul digital;
  • Aproape jumatate ( 47%) spun ca nu au inca o strategie coerenta.  Cei mai multi respondenti au declarat ca implicarea in digital este sustinuta de managementul de top insa sprijinul nu este intotdeauna dublat de actiuni, bugete si resurse;
  • Doar 5% din managementul de top utilizeaza Facebook sau Twitter in industria asigurarilor . Studiul pe care il prezentam recent despre discrepantele intre perceptiile marketerilor si cele ale consumatorilor arata ca 82% dintre cumparatori sustin ca au mai multa incredere intr-o companie daca CEO-ul sau echipa de conducere sunt activi in social media;
  • Numai 11% utilizează modelarea predictiva pentru a identifica posibili clienti pentru targetare, campanii personalizate de email marketing, utilizarea unor instrumente online de comparare a produselor.

Am prezentat optimist la inceputul anului  numeroasele oportunitati. Care sunt principalele  probleme si obstacole pecare asiguratorii trebuie sa le depaseasca ? Nivelul de investitie si resursele alocate, vechile  sisteme tehnice de operare  dar si cultura, structura interna si rezistenta la schimbare raman obstacole si inhibitori pentru companiile din asigurari in a-si exploata potentialul de crestere.

Investitii si resurse

In mod paradoxal, lipsa investiitiilor necesare ramane principalul obstacol intr-o industrie care ar avea de unde sa le … asigure. Aproape 70% dintre respondenti cheltuiesc mai putin de 10% din bugetul de dezvoltare in zona digitala cu toate ca peste 81% considera ca si-ar putea pierde avantajul competitiv daca vor esua in trecerea la digital.

Constrangerile si vechile resursele tehnice mostenite  sunt o problema majora in peste 75% dintre cazuri. Problema cea mai frecventa pentru care esueaza proiectele de tranformare tehnologica este discrepanta intre ambitii si nivelul de investitie. Radacina acestei probleme este si lipsa de preocupare pentru solutii.  Aproape jumatate dintre companii nici macar nu au o argumentatie de business pentru zona digitala.  Cum poti obtine resurse fara o justificare solida in fata boardului sau a actionarilor?

Bariere interne si organizationale

Aproape jumatate dintre companii  spun ca  nu au un model de organizare capabil sa livreze performante digitale iar un sfert ca acest model nu este suficient de flexibil pentru a permite schimbari in spatiul digital sau pentru a facilita executia unei strategii digitale. Un procent  ingrijorator de mare de 89% nu utilizeaza interactiunile anterioare in oferirea de recomandari particularizate de produse clientilor online.
Pe langa diferentele intre ambitii si resursele alocate, mai exista o discrepanta majora intre modul in care asiguratorii isi evalueaza performantele  strategiei digitale si  modul in care sunt percepute acestea de catre consumatori. Lipsa de resurse si implicare in a remedia aceste neconcordante nu numai ca reduce sansele de a imbunatati experienta acestora si a reduce rata de abandon la costuri scazute dar ii si expune pe asiguratori riscului de a-si pierde in egala masura actuali si potentiali clienti.

Sa speram ca studiul va arata cu totul altfel in anii urmatori si povestea despre asiguratori si marketing digital nu  se va numi   „‘ Cele 1001 de posibilitati ratate”.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)