More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Marketing inteligent de tablouri

De ce arta plastica romaneasca , desi atat de  multe de oferit si aici si aiurea, performeaza atat de slab fata de potential? Din ce cauza celebre, valoroase si consacrate  tablouri  atrag atat de putini vizitatori? Spun „consacrate” ca sa sa ne limitam deocamdata la un potential mainstream si nu la nise sau la zone mai sensibile si controversate ale artei contemporane. De ce nu se fac cozi la sculpturile lui Brancusi?

Cu exceptia noptilor muzeelor, notabila exceptie care arata ca se poate face ceva cu efort concentrat, stabilimente din Romania care, in ce priveste „produsele”, obiecte sau ansambluri  artistice valoroase pot concura lejer cu marile muzee ale lumii, arta romaneasca este mult prea ascunsa, tacuta si stinghera ca sa poata concura cu success in arena zgomotoasa si plina de alte tentatii concurente. Daca, finalmente, a inceput sa aiba PR duce insa mare si acuta lipsa de marketing. Iar daca PR-ul se masoara in expunere publica si bunavointa, marketingul,  in acest caz, se masoara in vizitatori,  incasari si valoare adaugata. Adica, daca PR-ul este necesar si binevenit si salutam progresele uriase in zona culturala in ultimii ani, din pacate nu este si suficient.

Comparatia „la noi si la altii” e la indemana si cumva prea facila, deloc de prisos insa daca visam ca vreodata sa stim sa ne capitalizam valorile. Sa  ne comparam macar cu Franta, ca tot ne visam micul Paris.

Expozitia Monet care tocmai s-a inchis la Paris, prima mare monografie dedicata a marelui impresionist dupa retrospectiva din 1980, stransese inainte de inchidere, in mai  putin de 5 luni,  900 000 de vizitatori cu cozi de sute de oameni, chiar dimineata la 4, in toiul iernii. Pentru a face fata cererii, muzeul a fost deschis non stop, de vineri si pana luni. Adica, la un calcul grosier, aproximativ 10 milioane de Euro incasari doar din vanzarea biletelor. Ca sa nu mai adaugam produse auxiliare, rezultat al masinariei de marketing bine unse, permanent dezvoltate si perfectionate in timp.

Iar cand vizezi obiective clare, cauantificabile si masurabile,  aloci si iti permiti si investitii pentru ca marketarea unui astfel de eveniment este treaba serioasa iar rezultatele se datoreaza masiv marketingului. Majoritatea panzelor din expozitie pot fi vazute oricand la Musee d’ Orsay.

Asadar, ne bucuram ca exista marketing inteligent de tablouri.  Deocamdata, la altii.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)