More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Marketing one to one

Aflat initial in apanajul  industriei  de lux sau a produselor unicat, marketingul one to one, personalizat, care a dus la dezvoltarea marketingului  de relatie ,  a devenit o necesitate in pietele postmoderne,   atomizate in segmente din ce in ce mai diverse si mai inguste. In era tehnologiei sofisticate si a oportunitatilor generate de mediul online, a narcisismului exacerbate , abordarea personalizata se impune obligatoriu. Suntem insa pregatiti pentru asta? Multe companii se aventureaza pe acest teren fara a avea mijloacele necesare. De ce  fel de schimbari si resurse  are nevoie o companie pentru o astfel de tranzitie?

Exploatate in  primul rand  in comertul electronic ( Amazon, Ebay, Momondo), marketingul one to one a fost adoptat rapid si de retailerii traditionali.  Burger King a facut pionierat cu campania  Have it Your Way.  Tesco produce 4 milioane de brosuri personalizate pentru cele 11 milioane de gospodarii carora le trimite regulat corespondenta.

Esenta marketingului personalizat consta in abordarea diferentiata a fiecarui element al mixului de marketing pentru a raspunde nevoilor distinct ale clientilor.  Consumatorii doresc sa fie tratati ca indivizi iar  marketingul personalizat  raspunde acestei nevoi utilizand  informatiile si datele despre client pentru a construi  relatii profitabile pe termen lung.  Consumatorii vor petrece astfel mai putin timp pentru deciziile de cumparare iar companiile isi vor maximiza profiturile, castigandu-le astfel loialitatea.  De asemenea, companiile vor castiga mai mult din fiecare interactiune, obtinand mai multe informatii despre clientii lor, in relatii de invatare si acumulare continua , asa numitele learning relationships. Peste 59% din vanzarile Amazon provin din achizitii repetate, de doua ori mai mult decat  media din companiile fara o abordare personalizata .

Adoptarea unui marketing customizat si a unei strategii de relatie prespune adesea o schimbare radicala a practicilor si abordarii marketingului intr-o companie.  Mecanismele de implementare  ( customer relationship marketing) sunt complexe iar punerea acestora  in practica necesita schimbari la toate nivelurile si in intreaga structura organizationala ( front-desk staff, competente noi, training, suport IT, investitii si sprijinul board-ului) si adesea reconfigurarea totala a produselor si serviciilor pentru a raspunde cu adevarat nevoilor personalizate ale clientilor.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)