Marketing one to one

august 24, 2012 1:38 pm Publicat de

Aflat initial in apanajul  industriei  de lux sau a produselor unicat, marketingul one to one, personalizat, care a dus la dezvoltarea marketingului  de relatie ,  a devenit o necesitate in pietele postmoderne,   atomizate in segmente din ce in ce mai diverse si mai inguste. In era tehnologiei sofisticate si a oportunitatilor generate de mediul online, a narcisismului exacerbate , abordarea personalizata se impune obligatoriu. Suntem insa pregatiti pentru asta? Multe companii se aventureaza pe acest teren fara a avea mijloacele necesare. De ce  fel de schimbari si resurse  are nevoie o companie pentru o astfel de tranzitie?

Exploatate in  primul rand  in comertul electronic ( Amazon, Ebay, Momondo), marketingul one to one a fost adoptat rapid si de retailerii traditionali.  Burger King a facut pionierat cu campania  Have it Your Way.  Tesco produce 4 milioane de brosuri personalizate pentru cele 11 milioane de gospodarii carora le trimite regulat corespondenta.

Esenta marketingului personalizat consta in abordarea diferentiata a fiecarui element al mixului de marketing pentru a raspunde nevoilor distinct ale clientilor.  Consumatorii doresc sa fie tratati ca indivizi iar  marketingul personalizat  raspunde acestei nevoi utilizand  informatiile si datele despre client pentru a construi  relatii profitabile pe termen lung.  Consumatorii vor petrece astfel mai putin timp pentru deciziile de cumparare iar companiile isi vor maximiza profiturile, castigandu-le astfel loialitatea.  De asemenea, companiile vor castiga mai mult din fiecare interactiune, obtinand mai multe informatii despre clientii lor, in relatii de invatare si acumulare continua , asa numitele learning relationships. Peste 59% din vanzarile Amazon provin din achizitii repetate, de doua ori mai mult decat  media din companiile fara o abordare personalizata .

Adoptarea unui marketing customizat si a unei strategii de relatie prespune adesea o schimbare radicala a practicilor si abordarii marketingului intr-o companie.  Mecanismele de implementare  ( customer relationship marketing) sunt complexe iar punerea acestora  in practica necesita schimbari la toate nivelurile si in intreaga structura organizationala ( front-desk staff, competente noi, training, suport IT, investitii si sprijinul board-ului) si adesea reconfigurarea totala a produselor si serviciilor pentru a raspunde cu adevarat nevoilor personalizate ale clientilor.

Etichete: , , , ,

Categorisit în: , ,

Acest articol a fost scris de oana