More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Marketing de lux pe timp de criza

In  opulentul Paris de unde m-am intors curand,  marketingul luxului este la el acasa, pururea in apogeu.  Tot dinspre somptuosul Paris vine astazi stirea, documentata cu cifre si research  ca brandurile de lux isi mentin popularitatea si evenghelistii chiar si pe timp de criza, printr-un   studiu al  Ipsos Public Affairs  facut pe respondenti din clasa medie si  superioara  in 13 tari incluzand  Brazilia, China, France, Germany, India, Japan, Russia,  UK si Statele Unite.

Noua paradigma a marketingului luxului

Cel mai interesant lucru pe care-l releva studiul mi se pare confirmarea noii paradigme  de consum a luxului la noile generatii si pe pietele emergente.  De exemplu, responentii sub 35 de ani  raman cel mai interesati  in primul rand de produsele si serviciile  exclusive. 71% intre cei sub 35 de ani din Europa, Japonia si America au facut cumparaturi in aceasta categorie pur si simplu de placere sau ca experienta empotionala, procentul ajungand la  77% in China si la  60% in India.

Schimbarea de  paradigma in marketingul  luxului consta in  transformarea radicala a modului de perceptie si de consum  care-a inceput dupa  Pamela N. Danziger inca din  1984 si care si-a desavarsit acum expresia, in pofida crizei prelungite. Mai exact, trecerea de la  perceptia traditionala a luxului care sare-n ochi,  bazata pe atribute si beneficii concrete si care se intemeia in primul rand pe status si prestigiu. Noul lux defineste categoria in functie de perceptia consumatorului. Mutarea se produce in sensul ca luxul , ca si frumusetea si toate celelalte sade …“in the eyes of the beholder”  si este este pur si simplu  redefinit de catre “noul consumator rege”, indiferent in ce clasa sociala face parte.

Noii consumatori ai luxului de azi sunt in primul rand interesati de experienta luxului intruchipata de bunurile sau serviciile pe care le consuma si nu neaparat de posesia lor efectiva. Iar cum pe timp de criza cei mai multi se intorc catre sine si experientele lor, oricat ar fi resursele, narcisismul este-n floare.  Si alimenteaza-n continuare luxul, atata timp cat acesta din urma stie sa se marketeze. Si la Paris si aiurea.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)