More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Marketing in 2013

Cum vom face marketing  in 2013? Care sunt provocarile si tendintele?  Incercam  o revista a presei trendurilor si predictiilor pentru clientii si fanii nostri.

Marketing Week vede 2013 ca un an provocator, dominat de marile schimbarile  tehnologice si explozia datelor,  in care marketerii vor fi si mai presati sa dovedeasca valoarea muncii lor.  Ca prima cerinta, oamenii de marketing  ar trebui sa acopere toate canalele disponibile, sa inoveze continuu, sa forteze granitele, sa integreze campaniile si sa acorde posibilitatea clientilor sa aleaga orice forma de shopping doresc.  Ebay estimase ca o treime din cumparaturile de Craciun se vor face de pe tablete si ca trendul va continua. Ca raspuns la explozia canalelor digitale, multi retaileri au adus digitalul in magazine prin ecrane interactive pentru a se asigura ca valorile lor sunt comunicate coerent,  prin toate mijloacele ( Jown Lewis, Marks&Spencer).  Un al doilea imperativ este personalizarea, atat prin intermediul  website-urilor  dar si folosind tehnologie near field. Se impune bineinteles implicarea consumatorilor si co-crearea de valoare, gasirea de noi solutii de a coopera cu fenomenul big data si focusul pe rezultate masurabile, in orice  demers.

Branding Magazine eticheteaza  2013 drept anul intersectiei intre branding  si continut, an  in care clientii si agentiile ar face bine sa  alature eforturilor de branding sarmul si avantajele incontestabile ale marketingului de continut informational, educational sau de divertisment, atat online cat si online.  Logica este simpla:  cresterea controlului consumatorilor, in special in social media, neincrederea sau scepticismul in legatura cu reclama platita , nevoia de a trece de la un marketing fortat de tip „push” la un model mai natural de tip „pull”,  cresterea importantei  cautarii organice si optimizarii pe motoarele de cautare care favorizeaza continutul  de calitate.

CMO distinge 13 trenduri pentru anul in curs.  Intre ele :  ponderii „portmoneului digital „, a cumparaturilor online , realitatea „big data”, imensa cantitate de informatii disponibila pe care marketerii trebuie sa o trieze , sa o analizeze si sa o  foloseasca , cresterea social media, raspandirea utilizarii codurilor QR si  cresterea ponderii  marketingului de continut.  2013 este si anul  maturizarii  marketingului mobil – marketerii trebuie sa faca mai multe eforturi de a optimiza site-urile si a dezvolta aplicatii  care sa aduca impreuna date cheie  despre utilizatori , media sociala.

2013 ramane anul „continutului rege”, observatie care  nu lipseste din nici o analiza. Marketingul de continut  sau  noul jurnalism de brand, cum il numeste  Nicolas Bordas si pe care o ilustreaza admirativ cu un clip AirFrance castiga teren si poate sa diferentieze si castiga influenta strategica.  Toate actiunile de marketing ar trebui aliniate cu continutul pentru crearea sau sustinerea avantajului competitiv.

Alte trenduri:

In concluzie, marketerii pot sa faca din 2013 un an norocos, integrand avantajele canalelor de comunicare multiple, social media, al tabletelor  si telefoane inteligente cu branding si continut de calitate, oferte de servicii si produse personalizate.  Totusi, impactul tehnologiilor avansate ( near field, smart phones) este inca limitat si parte a unui comportament de consum media mai complex.  Marketerii „norocosi”  si castigatori  pe termen lung vor fi cei care vor subordona atent tactici inovatoare si spectaculoase strategiei pe termen lung, cei care vor pune accent pe calitate, in detrimentul cantitatii in era exploziei informationale . Pentru castigatori, 2013 va  fi un an al  discernamantului si al selectivitatii intr-un ocean de posibilitati.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)