More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

O industrie, 1001 de posibilități

O industrie, 1001 de  posibilități

Niciodată nu au avut companiile de asigurări atât de multe instrumente, canele și tehnologii pentru a interacționa direct cu clienții, pentru a comunica și afla ce își doresc  aceștia dar  și  pentru personaliza servicii și produse în consecință.  Pentru marketingul industriei de asigurări din România,  2013 poate fi un an în care norocul să surâdă  multor jucători.  În pofida recesiunii prelungite, a lipsei perspectivei pentru creșterea resurselor financiare și  a sumelor investite în produse de asigurare, există totuși  lozuri câștigătoare.

Mai multe canale  de comunicare și distribuție

Noile tehnologii și media socială înseamnă  pentru asigurători mai multe oportunități  de comunicare  cu clienții lor,  adesea cu  resurse  de promovare mai mici. Se deschid  oportunități pentru companiile care aveau până acum resurse limitate de promovare. Jucătorii mici pot compensa discrepanța de buget și resurse  în raport cu campionii  din liga mare prin creativitate, flexibilitate, îndrăzneală, independența față de locațiile tradiționale prin noile canale de distribuție online  și democratizarea vizibilității publice prin noile media.  Am mai dat exemplul creșterii  brokerului PBA, utilizând online-ul.

Orice își poate crea un website care să-l ajute în vânzare, instrument  care poate chiar suplini un birou, cu cheltuielile și chiria aferente.  Mediile sociale cum ar fi Facebook, Twitter, LinkedIn,  Google Plus, Youtube, Trilulilu, Instagram, Pinterest, pot fi tot atâtea modalități de a distribui mesaje despre companie și produsele către potențialii clienți. Dacă un spot la TV apare doar atât cât plătești campania, un clip bun plasat în online rămâne acolo, poate fi preluat și vizionat în timp de zeci de mii de oameni.

Mai multe modalități de prezentare

Firmele de asigurări dar mai ales brokerii și consultanții independenți,  au la dispoziție acum nenumărate soluții și variante de a se prezenta, de a atrage clienți, de a se face cunoscuți și a câștiga încredere. De la programe care oferă la sume modice sau gratuit posibilitatea de a-ți crea un website  la directoare sau  companii care oferă gratuit instrumente profesioniste de prezentare și vizibilitate în online, posibilitățile sunt nelimitate. Unele asigură automat și găzduire, sisteme de management de conținut sau adrese de email,  tot gratuit.

Când Facebook  a ajuns la un număr de 6 milioane de utilizatori în România, adică aproximativ  30% din populație și  70% dintre internauții din țară, nu poți sănu analizezi ce înseamnă asta pentru tine  și afacerea ta.  Facebook oferă o diversitate uluitoare de informații despre clienții actuali și potențiali. Pe de altă parte, informațiile trebuie tratate cu discernământ iar entuziasmul cu care se intră pe aceste rețele, foarte bine temperat. Sunt foarte multe exemple negative de afaceri care nu au înțeles rolul social media în strategia generală a companiei, limitele sau  specificul comunicării în acest mediu . Brokerul PBA este însă un jucător care a înțeles potențialul tehnologiei și mediilor sociale, dezvoltând brandul asiguratorii.ro, care urmează imediat după BCR în topul jucătorilor din zona serviciilor financiare.

Ce alegi însă? Facebook  ajunge la multă lume și oferă și posibilități interesante de targetare foarte specifică a mesajelor. De pildă, un broker din Galați care vinde planuri de asigurare pentru părinții cu copii, va putea afișa mesajul doar către părinții cu copii între 0 și 12 ani din oraș, județ și împrejurimi.

Cum asiguri însă resurse și  conținut pentru o prezență eficientă pe mai multe rețele?  LinkedIn i-ar putea ajuta pe cei care  vând produse companiilor,  un blog bine făcut sau un minisite cu conținut foarte  interesant ar putea atrage lead-uri de vânzări de la cei interesați.

Marea  provocare  este acum  selecția, discernământul în a limita și alege instrumentele potrivite și a pune pe picioare un plan care chiar  poate fi urmat. Mulți investesc bani în soluții neadecvate  sau  încep demersuri  pe care nu le pot ulterior susține pentru că nu au resursele necesare: bani,  timp, personal calificat.  Ce alte strategii  și canale trebuie să completeze în mod obligatoriu o campanie online și social media?  Aici, o minimă investiție și  puțină consiliere de la specialiști e necesară. Câștigul va urma însă.

Din păcate, nici o tehnologie nu poate salva industriile, companiile și brandurile  obsedate să  vândă produse în loc să cultive clienți. Și marketingul industriei de asigurări este încă prea concentrat pe tranzacții și mai puțin pe relații.  E loc însă de multe îmbunătățiri dar și de multe oportunități.  Mai mult contact  și mai mult  business clienții actuali, mai multe leaduri și recomandări pentru clienți noi și așa mai departe.   Aveti  o  industrie dar  1001 de posibilități.

Un material redactat in exclusivitate pentru  Jurnal de încredere .


2 Comments to O industrie, 1001 de posibilități

  1. aprilie 30, 2014 at 06:15

    That’s a wel-hthoug-tlout answer to a challenging question


  1. By on octombrie 28, 2013 at 11:41

Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)