More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

BEST : Formula magica pentru marketing de continut

Revenim la trendul anului:  marketingul de continut.  Continutul este noua reclama si  cel mai seducator  tip de marketing.  “Get Content, Get Customers”, e titlul ultimei carti a lui Joe Pulizzi si unul dintre cei mai cunoscuti evanghelisti ai marketingului de continut  si autor al cartii Managing Content Marketing.

Lucrurile par simple, produci continut, obtii clienti. Doar ca zicala  functioneaza bine doar cu continut de calitate. Continutul de calitate nu se  gaseste si nu se produce usor. Doar 5 % dintre posturile  de pe  Twiter sunt continut original. Combinatia marketing de continut si social media poate fi  mult mai eficienta  si mai putin costisitoare decat reclama clasica insa asta nu inseamna ca nu  costa . Campaniile de impact necesita resurse pentru a crea continut unic si  valoros, precum  si variante de promovare de impact pentru acesta.

Joe Pulizzi, ne da  formula  „BEST”  ca sa ne imprietenim mai usor cu marketingul de continut  si sa simplificam procesul de planificare intr-o abordare structurata.  Marketing de continut at its BEST asadar si anume:

BEHAVIORAL – tot ceea ce comunici  cu clientii tai trebuie sa aiba un scop. Ce vrei sa faca acestia in utrma eforturilor tale?

ESSENTIAL –  furnizeaza informatia de care potentialii tai clienti chiar au nevoie.
STRATEGIC – toate eforturile tale de marketing de continut trebuie sa fie parte integranta a strategiei tale generale de business.

TARGETED – continutul trebuie sa se adreseze clar si precis fiecarei categorii de pubic tinta ca sa fie relevant.

Ca sa va asigurati ca tot ce faceti va fi BEST, nu uitati sa va puneti urmatoarele intrebari:

BEHAVIORAL

Cum vrem sa se simta clientii nostri? Ce efect trebuie sa obtinem? Ce vrem sa faca in final? Cum vom monitoriza si masura acest efect? Pe ce cale ii vom face sa cumpere ulterior?

ESSENTIAL

Ce trebuie sa stie clientii pana la urma? Ce informatie o sa le ofere un maximum de beneficiu personal sau profesional? Cum putem prezenta acest continut cu un maximum de impact pozitiv? Care sunt elementele obligatorii ale campaniei de comunicare? Ce tipuri de media trebuie sa includem?

STRATEGIC

Ne ajuta eforturile de marketing de continut sa ne atingem obiectivele strategice? Se aliniaza celorlalte initiative strategice?

TARGETED

Ne-am identificat cu exactitate potentialii clienti? Intelegem cu adevarat ce-i motiveaza? Intelegem bine cum vad ei produsele si serviciile noastre?

Intrebarile simple  de mai sus va pot ajuta intr-adevar sa dezvoltati un plan mai elaborat dar care sa functioneze si sa dea rezultate.  Marketingul  de continut nu mai este de mult un nice-to – have ci un must have pentru orice companie care vrea sa ramana , profitabil, in arena.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)