Menu
Categories
Despre lucrurile indelung amanate
mai 2, 2015 Cursuri marketing

Intr-o  epoca a vitezei, o cultura a termenelor limita si o tara a lucrului in… graba facut, vesnica amanare a deciziilor sau a faptelor devine rapid o obisnuinta. „Nu fa azi ce poti lasa pe maine” e preferabil lui „Vershiebe nicht am morgen was to heute kannst bersorgen”.  Iata de ce n-am mai scris nici eu pe acest blog din septembrie anul trecut. Mi-am gasit pretexte  permanent,  in numar mare si doar legate de aceasta indeletnicire. Am scris pe Marketing Focus, am dezvoltat strategii de continut pentru clientii nostri la More Marketing Solutions. Am avut proiecte noi la Institutul de Marketing, etc.

Amanarea in marketing duce la tot felul de probleme, oportunitati ratate sau cedate altora (first mover advantage, speed to market, market space creation). Kodak a inventat camera digitala inca din anii ’70, dar a pus-o pe piata tarziu si fara sa anticipeze dimensiunea schimbarii care urma sa vina si a oportunitatilor de care putea sa profite. Problemele financiare nu au intarziat sa apara, iar pretul actiunilor la bursa s-a prabusit de la 41$/actiune in 2003, la sub 4$/actiune in 2011.  Chinezii au inventat primii hartia. Doar ca  a fost nevoie de actiunea lui Gutenberg ca sa genereze revolutia mondiala a tiparului.

Amanarea ca problema de marketing

Revolutiile, asa cum e cea pe care o traim acum, au intotdeauna castigatori si perdanti. Castigatorii iau …aproape totul. Veniturile de 54 miliarde de dolari ale Apple din primul trimestru din 2015 depasesc PIB-ul Romaniei dintr-un interval similar al anului 2014.

Napster ar fi trebuit sa alerteze jucatorii din industria muzicala, orbi la miscarile din macromediu, la schimbarile de nevoie si obiceiuri in ceea ce priveste consumul si distributia de muzica  inca de acum  16 ani. Neobisnuiti cu inovatia disruptiva si neavand alte arme in afara de armatele de juristi, casele de discuri n-au  luat nicio decizie in materie de strategie de marketing, nici macar pana in 2003, cand Apple le-a luat  caimacul prin lansarea Itunes. In 2012, divizia  a generat venituri de 12 miliarde de dolari si se plasa pe locul doi ca sursa de venituri in ceea ce priveste rata de crestere.

Revenind la Romania, un jucator care a pornit curajos, dar cu resurse modeste si pe care multi giganti cu vechime in retail l-au ignorat si subestimat, Emag, tinteste deja catre incasari de 500 de milioane de Euro si preia si Fashion Days. Ambele afaceri au plecat din Romania si s-au extins semnificativ peste granitele tarii, dovedind ca internetul coboara barierele de intrare in multe piete si ofera oportunitati noi antreprenorilor iuti in decizii.

Mai multe veti putea aprofunda, dar si aplica in propria organizatie, la modulul de marketing strategic din noul program de certificare, Diploma in Marketing Profesional, disponibil acum si in varianta blended learning.

 Faceti orice, dar faceti! Un plan bun azi e mai bun decat un plan perfect maine. 

Lasă un răspuns
*