More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

De la ingineri, la arhitecti ai schimbarii

Anul nou a inceput pentru Kodak cu probleme vechi. Situatia deloc confortabila al gigantului industriei foto cu o istorie de peste 130 de ani, aduce in atentie insa problema schimbarilor disruptive intr-un mediu ultracompetitiv cu o tehnologie in permanenta schimbare ale carei actuale si viitoare victime sunt insa mult mai multe industrii si mult mai multe companii din Romania si din lume. Principala cauza?  Ancorarea in trecut si lipsa de preocupare pentru viitor. Promovarea exclusiva a oamenilor de actiune fara suportul celor analitici, impaginativi, capabili sa vada si sa imagineze viitorul.

Diagnosticul pare prea banal, tratamentul o lozinca si intreaga abordare de mai sus pura teorie. Cum orice rezolvare practica serioasa  incepe cu o teorie buna,  apelez la teoreticienii mai preferati, Hamel& Prahald.  Munca lor ar fi salvat multe companii daca avertismentele lor ar fi ajuns la urechile managerilor, mult prea ingropati in munca si din pacate, prizonieri  irecuperabili ai unor paradigme vechi . Nu inseamna ca cei din urma nu au depus eforturi, ba dimpotriva . Din pacate, mai ales in cazuri similare Kodak, cu sute de ani de glorie si leadership, aceste eforturi sau activitati au fost prea mult indreptate in directia trecutului si prea putin catre explorarea , imaginarea si crearea viitorului.

Schimbarile dureroase petrecute la ora actuala in multe companii si industrii  –  media,digitala,  informatica, electronica-  reflecta in primul rand incapacitatea liderilor de a tine pasul cu ritmul schimbarilor din aceste domenii. Din pacate, aceste companii sunt conduse de manageri, nu de lideri, de ingineri de intretinere, nu de arhitecti ai viitorului. Asta nu inseama ca acesti manageri sunt lenesi sau indolenti ci ca nu sunt stapani pe viitorul companiei si nu sunt capabili sa recunoasca faptul ca ceea ce stiu in prezent poate fi irelevant pentru viitor. Problemele urgente prevaleaza in fata celor importante, viitorul ramane in mare parte neexplorat iar capacitatea de actiune  devine principala masura de evaluare a calitatii de lider, nu gandirea si imaginatia.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)