More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

De-brandingul – ultimul trend catre noi surse de profit

Cand toata lumea vorbeste la noi despre branding si rebranding, vrem sa va povestim despre DE-BRANDING.

Revista Marketing Week da startul dezbaterii cu interventii si exemple din cele mai variate domenii de business si implicand unele dintre cele mai respectate branduri.. Eliminarea brandurilor devine o metoda din ce in ce mai populara a companiilor de a crea noi surse de venit sau de a-si extinde afacerile. Dupa ani intregi de eforturi de branding, multe dintre marile companii se straduiesc acum ca sa para cat mai putin…corporatiste. De ce?

Poate exemplul cel mai graitor pentru acest trendt este cel al Starbucks iar asta explica si mutarea lor extrem de controversata de anul trecut prin care renuntau la consacratul  lor logo. Pentru multe companii, brandingul a ajuns intr-un stadiu atat de invaziv  si previzibil  incat a incetat sa fie „cool” ci mai degraba  agresiv si obositor.  Ca raspuns la aceasta problema, strategiile de de-branding incearca sa remedieze aceasta problema de hiper saturatie cu brandurile ajunse la maturitate si sa incerce sa  faca brandurile mai dorite de consumatori.

Exemplul care pare ca nuanteaza cel mai bine problema este cel dat de Gucci. Noua lor strategie nu se bazeaza doar pe gasirea unui echilibru intre produse cu sau fara logo dar mai ales  pe dezvoltarea unui mix adecvat de produs.  Succesul acestei abordari se bazeaza pe faptul ca brandul a atins o pozitionare si exlusivitate sporita, recastigand clientii informati si cunoscatorii dar si pe accea ca brandul continua sa atraga cumparatori aspirationali din pietele mai noi, la un pret pe punct din ce in ce mai mare. Dovada intelegerii acestui fenomen este cresterea cu 25% a profitului anual la aproape 1 miliard de Euro printr-un accent crescut pe produsele fara branding Gucci.

Alte companii utilizeaza debrandingul pur si simplu pentru a-si spori atractivitatea catre segmente de audienta specifice.  Asa a facut recent Unilever pentru promovarea produselor de par  VO5 Extreme Style, castigand credibilitate si un puternic succes viral.

Pentru branduri afectate de PR negativ, cum a fost recent cazul RBS, debrandingul reprezinta o sansa de a-si salva o zona de business  cu potential, in cazul lor Coutts, intre clientii careia se numara cei mai bogati oameni din Marea Britaniei si insasi regina.

De-brandingul nu este insa lipsit de riscuri iar greselile si problemele  nu au intarziat sa apara, chiar la case mari precum Sony.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)