More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Cum s-a rebranduit New York-ul din cauza febrei lalelelor

Ce are a face numele orasului New York cu febra lalelelor din 1635? Si ce legatura are asta cu marketingul? In  Olanda secolului XVII, aparitia rarissimelor lalele  importate in Europa dintr-un loc indepartat dintre raul Yangtze si stepele Asiei Centrale si apreciate in special de nobilii bogati a generat o asa cerere pe piata incat s-a ajuns ca  in mai putin de trei ani  un bulb sa valoreze echivalentul a 40 000 de dolari, opt tone de secara sau patru boi.

Consumul ca simbol exotic  al statusului si al nobilitatii , oferta limitata combinata cu  cererea uriasa a dus Olanda intr-o febra a lalelelor care i-a facut pe multi sa renunte la tot, avere, slujbe ca se cumpere sau sa se apuce de cultivat mult ravnita floare.

Zvonurile care au aparut insa ulterior, au dus in cateva saptamani la „The Great Tulip Crash” in 1637, cand pretul a revenit la normal, falimentandu-i pe ce-i care investisera in lalele si lasand Olanda in incapacitatea de a-si plati ani de zile soldatii sau apara interesele militare in strainatate.  Asa se face ca New Amsterdam, a fost preluat fara nici o lupta de catre englezi , care l-au rebotezat dupa numele ducelui de York, in New York.

Scriu insa  despre asta ca sa va incit la o lectura despre marketingul in lumea marketingului digital si social.   Povestea de mai sus deschide seria de istorii si exemple despre puterea a ceea ce numim azi buzz si  word of mouth in  care gura lumii, potentata de tehnologie in noul sat global, este mai puternica decat oricand.

„Connected Marketing” nu e o carte  noua, nici una cu teorii,  strategii si planuri de marketing.  E o  conversatie vie despre un fenomen care e mai mult decat un trend in marketing.  Cu exemple si povesti din care oamenii de marketing pot gasi in egala masura exemple si inspiratie. Termenul de „connected marketing” acopera tot ce inseamna tehnici de marketing care utilizeaza interactiunea  directa intre oameni, inclusiv offline dar mai ales online: reclama virala , buzz marketing, word of mouth, programe de brand advocacy.  Cartea este plina de exemple care pot ajuta practicienii sa creeze legaturi puternice si semnificative intre branduri si consumatori dar si sa genereze cerere prin strategii media interactive.

Membrii CIM au acces gratuit la continutul cartii  in MyiLibrary.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)