More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Cat de tare-n brand este Turcia si la ce-i foloseste?

Guvernele n-are trebui sa cheltuiasca milioane cu imaginea ci in primul rand sa  stie sa dezvolte politici bine  gandite care sa puna tarile respective pe harta lumii, spunea recent reputatul consultant in branding de tara Simon Anholt. Turcia ar trebui in opinia sa sa se faca “indispensabila” altor natiuni prin  politicile, relatiile culturale, exporturile, diaspora si comportamentul sau in arena internationala. Sa se asigure  ca oamenii din alte tari “ se simt fericiti ca Turcia exista”. Astfel oamenii ar incepe sa acorde atentie Turciei si sa fie pregatiti sa-si schimbe opiniile.

Turcia a ocupa doar locul 33 din 50 de tari, in ultimul  Nation Brand Index care masoara perceptia  globala asupra unei tari pe baza a  sase componente: exporturile, guvernarea, cultura si patrimoniul, oamenii, turismul, investitiile si imigrantii.

Fara sa contesti faptul ca brandigul Turciei trebuie dus la nivelul urmator, nu poti insa sa nu apreciezi rezultatele strategiei sale  in turism care sta solid pe o bine alcatuita  strategie de tara. Una  care stie ca n-are multe optiuni si  trebuie sa-si exploateze la maximum atuurile. Brandul turistic  si promovarea lui sunt bazate insa pe  infrastructura si servicii excelente  contribuie astfel  enorm la brandingul de tara, cu locul 26 in acelasi top.

Cel mai important insa este ca pana una alta fiecare cent din publicitatea pentru turism a Turciei aduce multi dolari inapoi. Turcia cheltuieste cateva milioane pe an cu promovarea ei ca destinatie turistica. Daca la brand mai are de lucrat si e la coada clasamentului,  Turcia conduce topurile la numarul de vizitatori. In 2009 ocupa locul 7 in topul mondial cu 25 milioane de turisti, dupa tarile consacrate cu resurse sau sute de ani de istorie in domeniul turismului.  Si ca doar din taxa de viza castiga  500 milioane de dolari pe an ! Ca se mai poate face si altceva in continuare, asta-i alta poveste.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)