More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Branduri vechi in haine noi sau Arta de a dezvolta un brand

Cum profita companiile de social media se tot intreaba cei care tot amana revolutia digitala? In moduri cat mai diverse si pe cele mai neasteptate canale. Si cu cat experimenteaza mai devreme, cu atat se descurca mai bine. Iar cand initiativele digitale sunt pe deplin integrate strategic, pot  sa creasca si sa dezvolte un brand la alta  scara si cu alta viteza.

Ce-ar cauta o firma de confectii care vinde tricouri si lenjerie pe LinkedIn? Ei bine, Fruit of the Loom si-a atras si  fidelizat un segment  de cumparatori cu potential printr-un parteneriat cu o retea sociala consacrata pentru potentialul sau  in zona  B2B. Primele  25 000 de  persoane care si-au schimbat job-ul in perioada si in aria de derulare a campaniei, au primit un cadou la alegere cu aceasta ocazie. O legatura emotionala puternica, implicare, word of mouth la nivelul consumatorilor, acoperire mediatica si presa pozitiva.  Parteneriatul cu LinkedIn este doar una dintre initiativele  de marketing memorabile cu componenta digitala capabile sa creeze legaturile  emotionale si mult ravnitul engagement care pot transforma un banal produs de larg consum intr-un obiect de cult sau chiar  declansator de   manifestari artistice.

LinkedIn pentru campanii B2C

Fruit of the Loom este doar un exemplu de companie care  a integrat strategic si cu rezultate digitalul in strategia de business si de  marketing. Compania profita de digital si social media pentru a-si comunica cu impact promotiile, sprijina cu costuri mai scazute serviciul clienti, atrage si mentine fani.

Pasii mici dar siguri

Schimbarile nu s-ar facut peste noapte ci treptat pentru ca brandul sa-si pastreze esenta  si sa profite de traditia care incepe de la 1851 fara sa arate invechit. Adaptarea s-a facut si la nivel de materiale, culori si produse si bineinteles ca brandul s-a conectat rapid si la tehnologia vremii.

De la ecommerce la surse de venituri noi

In 2012 compania a lansat o strategie complexa de comert electronic incluzand marketing afiliat si comparatoare de preturi care i-a permis sa ajunga la cat mai multi clienti finali direct. In mai putin de un an de zile,  a trecut la solutii avansate de analiza a datelor pentru toate brandurile sale, cu convingerea ca va reduce astfel costurile operationale si-si va servi mai bine clientii.  Asta dupa ce compania se confruntase cu probleme financiare serioase intre 1995 si 1998.

In aprilie, decide sa exploateze si mai mult brandul si nostalgiile lansand gama premim Seek No Further. Proiectul a debutat cu deschiderea a doua magazine in cele mai cosmopolite capitale ale Europei.

Fruit of the Loom premium brand

Arta vestimentiatiei si tricoul ca obiect de cult

Lansarea Seek  No Further nu este un simplu  un brand stretch. A aparut ca un experiment sezonier, asemenea  unui fruct exotic insa a folosit istoria pentru a face din nou istorie.  Fruit of the Loom nu s-a dus doar intr-o zona exclusivista care sa-i permita sa incaseze 130$ pentru o rochie tricou. Schimbarea marcheaza trecerea de la imbracamite  la  arta, de la vestimentatia  ca necesitate la o alegere motivata  estetic , de la bunuri de larg consum la obiecte artisitice, reincarcate  de semnificatii.

„‘Fructele ” au devenit  agregator si catalizator de energii creative de pretutindeni iar canalul social media adecvat Instagram a  devenit galerie de arta a brandului. Fruit of the Loom s-a asociat nu doar cu designeri consacrati ci si cu manifestarile reper ale artei contemporane europene cum ar fi  bienala de la Berlin.

Autor: Dan Cretu

Social media conventionala si nu prea

In alegerea canalelelor social media compania s-a concentrat  pe  Facebook pentru  acoperire cat mai mare,   Pinterest, suport cat se poate de vizual si ideal pentru retaileri, blog si  Youtube dar a stiut sa se promoveze si pe  canale social media total neconventionale, precum campania sus pomenita, Fresh Gigs.  Nu in ultimul rand, stie sa profite de Twitter  si utilizeaza cu maxima abilitate hashtag-urile pentru a-si sustine fiecare dintre campaniile memorabile: #start happy,  „#lucky looms sau #dadisms.

Demersurile din social media sunt motorizate de platforma de continut Start Happy, un agregator al tututor initiativelor promotionale dar conectata evident la magazinul online.

Media sociala serveste nu doar pentru comunicare, multiplicare si implicare. Fruit of the Loom isi reduce costurile cu comunicarea tiparita conventionala, face customer care pe Facebook, isi sustine PR-ul prin Twitter si blog.

Fruit of the Loom mai are  numeroase optiuni de a se dezvoltata crescand si mai mult calitatea relatiei cu clientii.  E interesant de urmarit pe care va alege sa le adopte si cum.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)