More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Brandul gol golut

Viitorul marketingului se schimba iar  noi si organizatiile pentru care lucram trebuie sa inteleaga acest lucru, fie ca ne place sau nu. Celor care nu au timp de carti si reviste de marketing, le recomandam un film.

Realizat de Bloomberg, The Naked Brand sau  Viitorul marketingului este un documentar obligatoriu pentru marketeri si manageri. Tehnologia , media sociala si noile canale de comunicare au generat schimbari masive si ireversibile. Consumatorii sunt tot mai bomdardati de reclame si au tot mai putina incredere in ele.  Definitia publicitatii trebuie sa evolueze.  Brandurile nu mai pot doar sa pretinda ca sunt grozave ci chiar  trebuie  sa fie la inaltime. O provocare de a regandi si redirectiona eforturile de marketing de la comunicare la experienta, de la promisiune la resurse pentru livrarea acesteia asa cum face Virgin Airlines , de exemplu.

Reclama a avut intotdeauna un rol esential in felul in care functionam ca societate, ca economie si trebuie sa evolueze, spune Carter Brokaw, Chief Revenue Officer la Slacker Radio.  Este punctul de contact intre consumator si corporatii.

Esenta brandigului este increderea.  Sa fii cu adevarat o  companie grozava este cheia succesului acum  pentru ca nu va mai fi nimic intre brand si consumator. Acesta este verdictul lui  Alex Bokusky, desemnat Art Director-ul deceniului si care a parasit industria publicitatii pentru a crea o afacere cu impact asupra societatii intr-o comunitate saraca din America.  Sedintele pe care le tin sunt difuzate in direct pe retele sociale  iar campaniile pentru atragerea de talente care sa-i sprijine cresterea sunt intotdeauna  spectaculoase.  In 2011, planurile de lansare au fost facute printr-un concurs de aplicatii pentru un altfel de  MBA care inseamna de fapt …  Maniacal Business Attack . Asta pentru ca fundamentalismul capitalism e la fel de nociv ca oricare alt fundamentalism, considera fondatorul Common.  Transparenta nu mai este o optiune, spune Bokusky. Poti doar sa alegi sa participi voluntar sau ca schimbarea sa ti se intample cand nu te astepti.

Partea luminoasa este ca The Naked Brand arata cum pot corporatiile sa se reformeze si sa schimbe lucrurile in bine. Ne prezinta  un viitor in care marketingul inseamna sa spui adevarul si numai adevarul si  in care succesul depinde de efortul de a crea produse mai bune pentru o lume mai buna.

Marile corporatii au o influenta uriasa asupra lumii in care traim. Din fericire, tot de la ele se vad semnele bune ale  schimbarilor semnificative. Unilever, Coca -Cola, Pepsi, Nike, Adidas sunt doar cateva dintre marile branduri care au inteles ca trebuie sa se reformeze cu adevarat si in profunzime.  Planurile si eforturile lor de responsabilitate sociala nu sunt vorbe pe hartie ci schimbari masive la nivelul intregului ecosistem al companiei si in fiecare componenta sau conexiune a  lantului valoric, de la  materie prima la  furnizori.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)