More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Cum a ajuns un antreprenor disperat un guru al marketingului prin continut?

Continutul e noua reclama. Consumatorii s-au schimbat. Vor sa fie ajutati, nu bombardati de reclame. Reclamele trebuie sa orienteze consumul iar oamenii de marketing sa-si ajute consumatorii sa ia o decizie.

Marketingul prin continut nu mai e doar un trend. Este cea mai eficienta si accesibila modalitate de a atrage si pastra clienti. Acesta este motivul pentru care companii mari sau mici isi cresc investitiile in marketing prin continut. .

Cum a ajuns un antreprenor disperat care vindea piscine gata sa-si piarda business-ul in criza un guru al marketingului prin continut? Jay Baer a descoperit aceasta solutie de marketing dupa ce compania pe care o conducea era gata sa intre in colaps in urma crizei financiare. Cautand cai de salvare, a vazut ca singurul mod in care mai poti atrage, la costuri rezonabile clientii este sa-i ajuti. Ai mai putea sa-i uimesti dar asta este o alternativa costisitoare si riscanta. Pentru a-si salva afacerea dar si propria situatie – era la un pas de a-i fi confiscata casa – Jay a inceput sa fie mult mai atent la problemele clientilor, la modul in care acestia iau decizia. Pentru un produs complex cum sunt piscinele, e nevoie de informatii, de argumente, de comparatii. Jay a inceput sa produca tot mai mult continut util care sa ii ajute pe clientii sau potentiali sa ia o decizie. A realizat ca intre selling si helping, adica a vinde si a ajuta in limba engleza, diferenta nu e doar de cateva litere. Schimbarea de abordare nu doar ca i-a salvat afacerea dar i-a schimbat viata.
Strategii marketing prin continut

Problema cu marketingul prin continut este ca nu se construieste singur. E nevoie de timp, de experienta si de resurse. E nevoie ca cineva sa se ocupe de asta iar companiile nu au intotdeauna macar o persoana dedicata. Acesta este motivul pentru care peste 80% din bloguri, au doar una sau maximum doua postari. Cei care inteleg importanta marketingului prin continut, nu reusesc intotdeauna sa-l si creeze, sa-l distribuie si sa-l promoveze.

Daca aveti nevoie de ajutor cu solutii de marketing prin continut, noi am pregatit solutii.


Marketing, experienta si profit

Experienta clientilor este mai importanta decat veniturile si ar trebui sa se afle in centrul eforturilor de transformare digitala a organizatiilor, arata ultimul studiu Accenture intitulat ” Transformarea digitala in era consumatorului”. In aceasta era, tehnologia si contextul economic ofera clientilor mult mai mult control asupra interactiunilor cu companiile. Pentru a raspunde acestor cerinte si provocari, organizatiile trebuie sa treaca printr-un proces coordonat de transformare digitala. Peste 58% dintre companiile chestionate cauta solutii digitale care sa-i ajute sa vanda profitabil iar 56% fac eforturi de sa evalueze impactul digitalului in raport cu experienta oferita consumatorilor. 63% dintre organizatii isi propun sa imbunatateasca in acest an experienta online a clientilor lor insa doar 26% sunt pregatite sa puna in aplicare strategii digitale.

Noi va propunem sa nu incheiati anul fara un audit. Dupa care, am putea dezvolta impreuna si o strategie digitala.

Crestere de marketing


Despre lucrurile indelung amanate

Intr-o  epoca a vitezei, o cultura a termenelor limita si o tara a lucrului in… graba facut, vesnica amanare a deciziilor sau a faptelor devine rapid o obisnuinta. „Nu fa azi ce poti lasa pe maine” e preferabil lui „Vershiebe nicht am morgen was to heute kannst bersorgen”.  Iata de ce n-am mai scris nici eu pe acest blog din septembrie anul trecut. Mi-am gasit pretexte  permanent,  in numar mare si doar legate de aceasta indeletnicire. Am scris pe Marketing Focus, am dezvoltat strategii de continut pentru clientii nostri la More Marketing Solutions. Am avut proiecte noi la Institutul de Marketing, etc.

Amanarea in marketing duce la tot felul de probleme, oportunitati ratate sau cedate altora (first mover advantage, speed to market, market space creation). Kodak a inventat camera digitala inca din anii ’70, dar a pus-o pe piata tarziu si fara sa anticipeze dimensiunea schimbarii care urma sa vina si a oportunitatilor de care putea sa profite. Problemele financiare nu au intarziat sa apara, iar pretul actiunilor la bursa s-a prabusit de la 41$/actiune in 2003, la sub 4$/actiune in 2011.  Chinezii au inventat primii hartia. Doar ca Read more »


Razboiul marketingului cu vanzarile: Poveste cu engagement, tehnologie si ambalaj

Razboiul marketingului cu vanzarile este alimentat si de atentia diferita a celor doua tabere in ceea ce priveste rezultatele , de diferentele culturale si, mai ales, de perceptia, adesea ostila, care diminueaza valoarea si contributia reala a fiecaruia. Oamenii de marketing sunt blamati adesea de sefii lor ca se concentreaza pe indicatori precum awareness sau brand engagement, in detrimentul rezultatelor de vanzari sau al cifrelor care indica profitabilitatea.  Tehnologia digitala permite oamenilor de marketing sa impace prioritati si obiective strategice legate de pozitionare si perceptie asupra brandului, cu rezultate pe termen scurt, cum ar fi nevoia de a genera vanzari de sezon.

Compania Diageo a utilizat tehnologia digitala pentru  a personaliza sticlele de whisky drept Read more »


Razboiul marketingului cu vanzarile in doisprezece povesti. Argument

In multe  companii, oamenii de vanzari si cei de marketing se bat indarjit precum capuletii cu montaguinii,  cu rezultate dezastruoase, aratau  Philip Kotler, Neil Rackham, and Suj Krishnaswamy intr-un articol si  intr-un articol care a facut istorie in Harvard Business Review si pe care portalul Marketing Focus il va publica pentru prima data in limba romana in septembrie.   Marketingul si vanzarile au radacini comune si ar fi normal sa functioneze impreuna. Pe masura ce marketingul s-a dezvoltat si-a inceput sa aspire tot mai mult la rangul de stiinta, cele doua functii s-au dezvoltat separat in cadrul organizatiilor.

Cu timpul, in loc de cooperare si concordie, acuzele, aruncatul pisicii in cealalta ograda sau rolul tapului ispasitor sunt pasate in mod egal de la marketing catre vanzari si invers. Cand vanzarile sunt sub asteptari, cei de la marketing isi acuza colegii de la vanzari  pentru ca n-au valorificat rezultatele unui plan extraordinar. La randul lor, oamenii de vanzari sustin ca echipa de marketing a stabilit preturi prea mari sau a cheltuit neinspirat si fara rezultate sume uriase pentru promovare, bani cu care ei ar fi putut angaja mai multi reprezentanti de vanzari sau cu care ar fi putut acorda comisioane mai mari.  Cei de la vanzari cred adesea ca marketerii sunt rupti de realitatea pietei in timp ce oamenii de marketing ii percep pe colegii lor  ca fiind prea focusati pe experientele individuale ale clientilor, prea putin constienti de realitatea integii mase de consumatori si prea putin preocupati de viitor. Pe scurt, fiecare dintre tabere isi subestimeaza contributiile si calitatile.

De prisos sa adaugam ca realitatea arata ca performanta organizatiilor creste cand razboiul intre cele doua tabere inceteaza.  In repetate studii, cifrele au demonstrat cum colaborarea dintre cele doua departamente duce la o imbunatatire vizibila a performantei comaniilor: cicluri de vanzare mai scurte, investitii mai scazute  de intrare pe piete, costuri pe achizitie sau de vanzari  mai mici.

Marketerii sunt adesea tabara defavorizata pentru ca directorii tind sa sustina cauza  celor de la vanzari, avand adesea  rezultate  tangibile pe termen scurt.  Lucrurile functioneaza  sau se imbunatatesc vizibil atunci cand managerii sunt constienti de problemele si potentialele frictiuni dintre cele doua tabere si sprijina cu adevarat reconcilierea lor.

La implinirea a o suta de ani de existenta, Chartered Institute of Marketing a dedicat un material care a iscat multe polemici  fuziunii dintre cel doua functii, avertizand ca in zece ani, n-o sa se mai faca nicio distinctie intre ele.  „Separarea celor doua functii este extrem de lipsita de sens. Este ca si cum ai separa cercetarea de piata, promovarea vanzarilor si publicitatea de marketing. ” – spuna atunci profesorul Malcom McDonald, Academic Advisor la Oxford College of Marketing. Read more »


Caramida cu caramida

Lego face in continuare  valuri in inovatie de marketing cu noutati permanente. Iar inovatia consolideaza avantajele si genereaza crestere sanatoasa.  In februarie, compania anunta o crestere cu  11% a veniturilor in 2013 la 25 miliarde de coroane. Cifrele arata ca veniturile companiei sunt de patru ori mai mari fata de acum zece ani, progres pe care CEO-ul Jørgen Vig Knudstorp il pune exclusiv  pe seama inovatiei, al spiritului si al valorilor companiei  si nu al achizitiilor. Read more »


Marketing cu arta, ochelari si oportunitati digitale

O campanie frumoasa  realizata de YR  in Franta pentru compania Keloptic  poate deschide ochii marketerilor asupra zonelor in care strategiile focusate pe segmente premium merita toti banii dar si ca oportunitatile digitale si comertul online le pot deschide multe usi.  Este vorba de o serie de reclame care infatiseaza tablouri inmpresioniste celebre peste care e asezata supradimensionat o pereche de ochelari Keloptic.   Tagline-ul , “Transformand impresionismul in hiperrealism ” arata cum un obiect simplu precum un accesoriu de vedere poate schimba radical perspectiva cuiva. Read more »


Sephora: Marketing digital pentru clienti fericiti

Provocarile  integrarii   initiativelor de marketing  digital in strategia generala a companiei sunt  multe. Victoriosi sunt cei care incearca, incep de undeva, experimenteaza, inainte sa astepte planul perfect. Lucru valabil pentru orice initiativa de marketing acum.

La nivel global, Sephora a lansat cu succes multe initiative de marketing digital iar pe multe le-a asumat ca proiecte pilot. Compania si-a asumat inca de la inceput , cu mandrie,  un rol  de pionierat. A dat tonul  in industrie pentru fiecare etapa de dezvoltare digitala, de la prezenta online la ecommerce sau marketing mobil.  Read more »


Brandul gol golut

Viitorul marketingului se schimba iar  noi si organizatiile pentru care lucram trebuie sa inteleaga acest lucru, fie ca ne place sau nu. Celor care nu au timp de carti si reviste de marketing, le recomandam un film.

Realizat de Bloomberg, The Naked Brand sau  Viitorul marketingului Read more »


Branduri vechi in haine noi sau Arta de a dezvolta un brand

Cum profita companiile de social media se tot intreaba cei care tot amana revolutia digitala? In moduri cat mai diverse si pe cele mai neasteptate canale. Si cu cat experimenteaza mai devreme, cu atat se descurca mai bine. Iar cand initiativele digitale sunt pe deplin integrate strategic, pot  sa creasca si sa dezvolte un brand la alta  scara si cu alta viteza.

Ce-ar cauta o firma de confectii care vinde tricouri si lenjerie pe LinkedIn? Ei bine, Fruit of the Loom si-a atras si  fidelizat un segment  de cumparatori cu potential printr-un parteneriat cu o retea sociala consacrata pentru potentialul sau  in zona  B2B. Primele  25 000 de  persoane care si-au schimbat job-ul in perioada si in aria de derulare a campaniei, au primit un cadou la alegere cu aceasta ocazie. O legatura emotionala puternica, implicare, word of mouth la nivelul consumatorilor, acoperire mediatica si presa pozitiva.  Parteneriatul cu LinkedIn este doar una dintre initiativele  de marketing memorabile cu componenta digitala capabile sa creeze legaturile  emotionale si mult ravnitul engagement care pot transforma un banal produs de larg consum intr-un obiect de cult sau chiar  declansator de   manifestari artistice.

LinkedIn pentru campanii B2C

Read more »


Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)