More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Apple sau lectia despre marketing

Lectia de marketing Apple

Apple si-a lansat cateva produse noi saptamana aceasta insa a impresionat mai mult prin lectia de marketing din spatele acestora. Demonstratia  e concentrata intr-un minut  in filmul „Designed by Apple” , Intention . Compania  imparte   generos dar cu modestie  lectia sa despre succes.  Apple stie  CLAR de ce face business  si asta simplifica tare lucrurile. Lectia 3 in 1 de la Apple se refera la misiune, strategie si, nu in ultimul rand,la  branding.

1. Lectia despre misiune

Misiunea conteaza  si ghideaza totul: strategia, brandingul,  activitate de zi cu zi.  Misiunea Apple nu e o vorba goala, un blabla corporatist. E o promisiune luata in serios si  ca urmare ghideaza organizatia, inspira angajati si entuziasmeaza clienti. Intr-o lume  in care conteaza tot mai mult implicarea , e vital sa ai un tel comun, sa impartasesti aceleasi valori.

2. Lectia despre strategie

Strategia este o  alegere. Cand te-ai decis incotro o iei,  totul se clarifica:  de ce lansezi un produs sau o facilitate anume,  de ce te adresezi unui anumit segment  si nu altuia.

3. Lectia depre branding

Brandingul  bine facut  pune in miscare toate  resursele dintr-o organizatie. Este un instrument de marketing, de comunicare dar si de resurse umane.  Face misiunea organizatiei mai vizibila, mai concreta, mai palpabila pentru toate tipurile de public: clienti sau angajati.

Vorbim zilnic de marketing dar suntem inca  prea obsedati de produse in detrimentul celor pentru care le creeam.  Suntem adesea prea ocupati  sa facem  lucruri, pentru a ne lua ragaz sa reflectam cum si de ce.  Un minut de film facut de  Apple pe an  poate fi echivalentul unui mar pe zi pentru sanatatea unei organizatii.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)