More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Anorexie pe post de terapie

Dificultatile  Kodak pe care le-am abordat recent, ridica mai multe discutii referitor la problemele strategice cheie cu care se confrunta multe companii astazi. Diagnosticul se aplica multor companii romanesti – industria media este doar un exemplu care-mi vine comod la indemana.  Medicatia aleasa duce cel mai adesea companiile in anorexie , facandu-le mai degraba slabe decat sanatoase.  Prin restructurarea si restrangerea activitatii se cauta sa se corecteze – de obicei cu intarziere – greselile trecutului insa asta nu are nici o legatura cu crearea vitorului.

Marea majoritate a managerilor aleg restrangerea de costuri, taierea, restructurarea,  varianta managementului numitorului, in termenii lui Hamel&Prahald.  O solutie  de contabil la problema productivitatii activelor. Presati de randamentul investitiilor, managerii actioneaza asupra elementului care poate genera cea mai rapida si mai sigura imbunatatire: numitorul.

Varianta managementului numaratorului  presupune iesirea din rutina si solutiile comode si o regenerare de strategie, care necesita adesea  sange proaspat, oameni, abordari si scheme noi, un nou ADN corporatist.  Pur si simplu nu ajunge sa slabesti, trebuie sa fii in stare s-o iei de la capat, altfel.  Pentru a creste numaratorul, compania trebuie sa poata anticipa trendurile si tendintele viitorului ,   sa descopere noi cai  de  a concura  si modalitati radical diferite de furnizare a beneficiilor catre clienti.  O regenerare profunda a strategiei, o reconfigurare a arhitecturii companiei,  crearea de competente noi. Cam ceea ce a facut Apple, care s-a reinventat permanent ca sa creasca, nu sa slabeasca.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)