More Marketing Solutions

Blog

cu si despre

Marketing personalizat

Se vorbeste mult despre „one to one” marketing. Usor de zis, greu de facut. Totusi, abordarea personalizata in cazul marketingului devine un must-have , nu doar un  should-have. Un motiv sa meditam mai mult la tema propusa in aceasta luna de revista The Marketer.

Ce-i de facut? Articolul exploreaza mai multe arii de business si exemple concrete si de succes ale companilor care au avut curajul sa faca tranzitia catre o abordare cu adevarat personalizata, diferentiata si adaptata fiecarui client in parte.

Marketerii din turism, de exemplu  au ghiduri de calatorie personalizate pentru clientii lor, in locul obisnuitelor bloguri sau pagini personalizate in locul paginilor de site obisnuite, nediferentiate.

Astfel, Easy Jet a creat pagini personalizate pentru fiecare tip clienti pe site-ul lor. Consumatorii pot sa beneficieze de recomandari de calatorie bazate pe cautarile lor anterioare. Homepage-ul afiseaza destinatii relevante pentru fiecare client in parte  si pe care le pot adauga rapid si usor in cosul de cumparaturi. Abordarea a fost recompensata cu un record de vanzari in anul 2012, respectiv  cinci tranzactii pe secunda.

Aceeasi reteta este folosita cu succes de agregatorul de zboruri Momondo. Daca intri din Romania pentru prima data pe site-ul lor, vei avea surpriza placuta sa vezi sugestii de zbor din si catre Romania cu preturi in RON. Si-ti vine sa-ti iei un bilet undeva chiar daca n-aveai intentia. Tot ei ofera ghiduri de calatorie personalizate, bazate pe asemanarea intre nevoile unui client si experientele similare ale altora.

Producatorul de antibiotice Abcam, a adoptat tehnologie care sa-i permita o abordare personalizata, informatii particularizate despre produsele lor si noi modalitati de testare a campaniilor. Astfel, in urma unei campanii in care s-au folosit 25  newslettere diferite si oferte adaptate fiecarei zone geografice sau tip de clientela, rezultatele s-au imbunatatit semnificativ.

Ikea, de exemplu, a creat site-ul Share Space, descoperind ca peste 30% dintre clienti foloseau magazinul mai degraba pentru accesorii si lucruri mici decat pentru piese mari de mobila. Aceasta zona interactiva le permite utilizatorilor sa vada si sa arate cum isi pot crea spatii unice, diferite, care sa le reflecte personalitatea, folosind piese Ikea. Campania a adus o crestere de vanzari de 7.5 %, mai ales in zona de mobila mare, sufragerii si bucatarii.

PS

Cei care studiaza cu noi pentru CIM la Institutul de Marketing vor avea timp de un abonament la revista The Marketer.


Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unicul scop al marketingului este sa determine cat mai multi oameni sa cumpere cat mai multe produse, cat mai des, cu cat mai multi bani. Daca activitatile dumneavoastra de marketing nu trimit consumatorii la casa cu portofelul in mana, gata sa va cumpere produsele, n-are rost sa le faceti!

(Segio Zyman)