Marketing audio

august 8, 2012 1:04 pm Publicat de

Am mai scris despre marketingul audio si ne bucuram ca si ultimul numar din The Marketer reia subiectul.  Cum consumatorii sunt hiperstimulati, bombardati si sastisiti de mesaje video, brandingul audio poate fi o alternativa, mai ales ca resursele care i se  aloca momentan nu depasesc 4% din investitiile de  marketing,  in comparatie cu vizualul.

Ce inseamna brandingul audio? Este personalitatea auditiva a unei marci, modul in care aceasta se „aude” in punctele de contact cu consumatorii.

Cercetarile arata ca brandurile care folosesc sunete, au cu 96% mai multe sanse sa ramana in memoria consumatorilor si asta  se intampla in subcosntient. De asemenea,  sunetul are un impact emotional mai mare, sunetele sau melodiile si emotiile simtite in acelasi timp sunt puternic conectate.

Daca muzica din  reclamele marilor branduri este atent selectata,  in marketingul si brandingul audio este inca loc de imbunatatiri si creativitate pentru toata lumea. Fiecare companie genereaza sau poate genera sunete in diversele puncte de contact cu consumatorii sai  iar resursele si bgetul nu sunt o limita.  Imi vine-n minte acum  melodia „Mama Leone” de la compania de taxi-uri din Bucuresti care-ti cam termina nervii dar care a reusit sa diferentieze compania  pe o piata destul e fragmentata, ca sa dam si exemple neaose. Important este cum sunt gestionate aceste sunete.  Si bineininteles, cu ce resurse. The Marketer mentioneaza exemplul gigantilor de la John Lewis si investitia lor de patru milioane de lire doar in muzica reclamei de Craciun, o suma la care majoritatea brandurilor doar viseaza. Iar de departe,  cazul de branding  audio clasic si cel mai reusit, ramane Dell.

Marketingul si brandingul audio sunt domenii la care companiile  vor deveni tot mai atente, intr-o lupta din ce in ce mai acerba pentru succes in piete din ce in ce mai aglomorate iar ponderea si investitiile alocate vor creste cu siguranta.  In plus, intr-o lume  saturata de branduri vizuale, folosirea unui branding auditiv poate sprijini net diferentierea in raport cu competitorii si poate genera un nou avantaj competitiv.

Categorisit în: , , ,

Acest articol a fost scris de oana